41. fejezet - Bittersweet feelings - Raven Greenfield


posted by ani;

No comments

Bukdácsolva sétáltunk a kihalt utcán, bal oldalamon a vállamba markoló Revvel. Nem beszélgettünk és már alig vártam, hogy hazaérjünk. Néha megálltunk, hogy pihenhessen, bár a vérzés már nagyjából elállt. Átkaroltam a derekánál és megkönnyebbülten sóhajtottam fel, mikor megláttam a házat. A konyhában leültettem egy székre és a mosogatóhoz léptem egy rongyért, amit a csap alá tartottam, majd óvatosan törölgetni kezdtem a rászáradt vért az arcáról és próbáltam nem figyelembe venni a fájdalmas kifejezését. Fáradt voltam és küzdöttem magammal. Egy részt örültem, mert részben szüksége volt rám, de legszívesebben felmentem volna a szobámba átaludni egy pár hetet. Arra lettem figyelmes, hogy kinyitja a szemét és engem figyel. Megváltozott a kapcsolatunk Revvel, már nem néz át rajtam és nem használ a játékaként. Bár, kerültem őt, hiszen szégyelltem magam, hogy olyan könnyen megkapott és szánalmasan viselkedtem, mert engedtem, hogy az érzéseim irányítsanak. Néha még fáj, hogy neki sem kellettem, de azt hiszem, kezdem elfogadni. Mondjuk, nem igazán mondanám, hogy belezúgtam vagy ilyesmi, még épphogy csak zuhantam. Óvatosan letöröltem az utolsó foltokat, majd a kezébe nyomtam a rongyot és felsiettem a szobámba. Reméltem, hogy innentől kezdve nem lesz rám szüksége és kialudhatom magam.

Kipihenten ébredtem aznap, amit nem kis meglepettséggel vettem észre. Az utóbbi pár napom eléggé az alkohol körül forgott, néhány nap ki is esett az emlékezetemből. Pár whiskey-s üveg mellett elsétálva kimásztam a szobámból és a fürdő irányába indultam. Lezuhanyoztam és annak érdekében, hogy kitisztítom egy kicsit a fejem és rendbe teszem a gondolataim, elindultam sétálni. Nagy figyelemmel néztem a mellettem elhaladó embereket és meglepően felszabadultnak éreztem magam, a szél megborzolta a hajam, ezzel jelezve, hogy közeleg a nyár vége. Felsóhajtottam. Régóta gondolkozom már, hogy halasztok egy évet az egyetemen, de eddig nem mertem bevallani magamnak sem, nem hogy elmondjam anyámnak. Teljesen kiakadna. Bár, még mindig úgy érzem, hogy a színészet az, amit nekem találtak ki, hiszen mindig mindenen drámázok. Próbálom is rábeszélni magam, hogy jó lesz, mert tavaly is jó volt, de legalább van még egy másfél hónapom eldönteni, addig bármi közbe jöhet.
Hazafelé vettem az irányt. A házból már kihallatszott a bent levők nevetése és, amikor beléptem boldogan köszöntöttek. A telefonom csörgésére lettem figyelmes, mire mindenki elhallgatott én meg akaratlanul, de felvettem.
- Igen?
Teljesen lesokkolva hallgattam végig, ahogy anyám tíz percen keresztül ordibált velem. Amanda meghalt. Biztos voltam benne, hogy mindenki kristály tisztán értette a ’beszélgetést’. Amanda túladagolta magát. A hangom remegett, és alig hallatszott, ahogy ellenkeztem. A fülemet borzalmasan sértette a rikácsoló hang. Nem, az nem lehet. A nő pedig, akit eddig az anyámnak szólítottam engem hibáztatott mindenért. Én voltam rossz hatással a mostohahúgomra. Még csak nem is szerettem. Már azzal fenyegetőzött, hogy nem fizeti az egyetemet nekem, meg a házat sem és, hogy soha többé nem akar látni. Meg akartam kérdezni, hogy mégis ki a vérszerinti lánya én, vagy ő volt? Soha életemben nem nyúltam a drogokhoz. Ahogy a hangom elcsuklott, az első könnycsepp is utat tört magának. Mostohaapám vette át a telefont és próbált nyugtatni. Túl gyorsan folytak körülöttem az események. A térdeim remegni kezdtek, és úgy éreztem meg kell támaszkodnom, de nem tettem. Ő nem hibáztatott. Hallottam a hangján a fájdalmat, de nem hibáztatott. Azt mondta, hogy majd beszélünk még és letette. Ő tudja, hogy nem miattam volt. Üres tekintetekkel fordultam vissza a teljesen elcsendesedett társasághoz. Mindenki arcán a sajnálatot véltem felfedezni. Nem akarom, hogy sajnáljanak. Minden annyira zavaros. El akarok menni innen.
- Nincs jobb dolgotok?!
Rohantam, ahogy csak tudtam, minél messzebb akartam lenni. A hangok elmosódtak és a könnyeimtől alig láttam. Végül egy parkba érkeztem, majd leültem a fűbe és csak néztem magam elé. Lefeküdtem és a zsebemben lapuló cigis doboz után nyúltam. A füves cigin átsimítva vettem ki egy szálat és a számba téve meggyújtottam. Igaz el akartam tűnni pár órára és nem érezni vagy gondolni semmit, de az a két szál füves cigi már vagy három napja ott lapul a dobozban és gőzöm sincs, hogy honnan szereztem, mert ugyebár az utolsó pár napban én sem voltam teljesen józan és nem karok azért meghalni. Behunytam a szememet és hagytam, hogy a nap simogassa a bőröm. Újabb zokogás tört fel a torkomból, de én magam sem tudtam, hogy miért. Világ életemben utáltam Amandát, bár a halálát sosem kívántam természetesen. Ó, te szegény lélek, édesanyám újabb áldozata…
- Húzz el – sóhajtottam, mikor csukott szemhéjaimon keresztül érzékeltem, hogy valaki éppen rám vetődő árnyéka miatt a napfény már nem vakít el. De az alak meg sem mozdult, így hát kinyitottam a szemem, amit azonnal meg is bántam. – Basszus.
Felültem így már szépen láthattam, hogy az illető nem más, mint Zacky. Ő is leült mellém és rágyújtott. Még egy utolsót beleszívtam a csikkbe, majd eldobtam és felültem mellé.
- Hajts rá – mondtam az aggódó tekinteteit fürkészve. Igazából nem tudtam, hogy mi bántja őt, csak tippelni tudtam, hogy az egyik az Freya lehet.
- Freya ismeri Sidet. Ugye te is észrevetted?
- Hát, nehéz lett volna nem észrevenni. Főleg Lena féltékeny tekinteteit. Nagyon édes, mikor féltékeny. – Nevettem fel keserűen.
- Csak szerelmes…
- Love is in the air.
Szóval igen, Zacky beszél velem, annak ellenére, hogy eléggé hangulatingadozós kedvemben vagyok és többször is volt érzelem kitörésem az utóbbi időkben, amit a többiek ijedten figyeltek. És akkor itt van Lena meg Sid is. Életemben nem gondoltam volna, hogy ez a Sid TÉNYLEG létezik és akkor egyszer csak beállított. Jó, így utólag nem tudom, hogy mégis mit vártam tőle, eléggé ijesztő és nem csak a kinézete, meg a hegei miatt, hanem mert túl könnyen beilleszkedett. De engem nem zavar, mostanában még Lena sem, mert nagyon aranyosak együtt. És biztosan szeretik egymást. Irigylem őket, de ezt soha senkinek nem vallanám be.
- Jössz?
- Nem akarok haza menni.
- Már rég leléptek, ne aggódj.
Haza sétáltunk, de még mielőtt Zacky bármit mondhatott vagy tehetett volna, megkértem, hogy lépjen le. Rögtön a gyógyszeres polcom felé vettem az irányt, amiből ki is kaptam egy doboz altatót, majd a számba tettem párat és a maradék whiskey-vel leöblítettem.

Az elmúlt pár hetem körülbelül így telhetett, gyógyszeren és az ágyamban. Minden reggel két szem altató és egésznapra elfelejtem, ki vagyok. Így akartam tenni aznap is, de e helyett csak arra voltam képes, hogy az üres dobozt rázzam idegesen. A falhoz vágtam, illetve ahhoz terveztem, mivel nem számítottam, hogy abban az irányban van a szekrényem is, így az iszonyú nagy zajjal érkezett meg a polcomra, lelökve párat az ott levő dolgok közül.
Feltéptem az ajtót és nagy zajjal becsörtettem a fürdőbe, hátha ott találok valamit. A fejem lüktetett, a vérnyomásom az eget verhette. Kivágtam a gyógyszeres szekrény ajtaját, nagy figyelmet biztosítva arra, hogy még véletlenül se nézzek a tükörbe. Dühösen dobáltam ki az üres dobozokat, meg a hasznavehetetlen tablettákat, de semmi használhatót nem találtam. Még nyugtatót sem, így visszazártam a polcot, nem is figyelve a tükörre. Minden gondolat kiszállt a fejemből, és a dühöm helyét is már az undor váltotta fel. A szemeim alatt fekete karikák éktelenkedtek teljesen elütve a hófehér bőrömtől. Hajam kócosan és élettelenül lógott a fejemről, míg lejjebb tekintve a mellkasomon kiágaskodó kulcscsontjaimra lettem figyelmes és az alattuk gyönyörűen kirajzolódó tetoválásomra. A csípőcsontom is épphogy át nem szakította a bőrömet. Nem bírtam tovább nézni ezt a képet, lerohantam a nappaliba és levágtam magam a kanapéra. A konyhából Jimmy lépett ki.
- Téged is látni? – idegesen hümmögtem egyet, mire bólintott és leült mellém. Ránéztem és észrevettem, hogy nem érzetem semmit. Nem voltam izgatott, ideges vagy akár csalódott, de még szomorú sem. Semmit sem éreztem, mintha valaki megnyomott volna egy kapcsolót. Egyszerűen kikapcsoltam, ahogy ránéztem. Olyan messzinek tűnt pedig ott ült mellettem. Nem mintha régebben annyira közel engedett volna magához. Mindig is éreztem, hogy amikor a fiúkkal van valahogy feldobottabb. Velem is viccelődött, mint ahogy mindig mindenkivel, de csak mellettük volt igazán Jimmy. Csak a barátaival. Régen mit meg nem adtam volna, hogy velem is és rám is úgy nevessen. És most itt van és biztos vagyok benne, hogy ha nagyon próbálkoznék, legalább barátok lehetnénk, de én már feladtam. Nem mintha mindig is annyira nagy esélyem lett volna nála, vagy ilyesmi. Túl sok energiát fordítottam rá és túl sokat rágódtam ezen. Nem tudom, hogy megérné-e.
Megcsörrent a telefonja, amit nagy lendülettel fel is kapott. Matt hangját hallottam a túl vonalról és mivel nem láttam sok értelmét maradni, inkább felsétáltam a szobámba. A szekrényem elé léptem, hogy visszapakoljam a gyógyszeres doboz miatt leesett tárgyakat és a szemem megakadt a dobozomon. Végig simítottam a doboz fa anyagán, majd az ölembe kapva letelepedtem az ágyamra. Óvatosan kiemeltem a gyűrűt, majd a tenyerembe rejtettem. A fényképeket néztem és a rajta levő arcot. Egy könnycsepp gördült le az arcomon, pedig nem voltam szomorú. Mennyi fájdalmas emlék egy dobozba rejtve. És akkor bevillant. Öt éve. Pont valamelyik napja volt öt éve. Nem féltem, régen eleget rettegtem tőle, de kellemetlen érzés kavargott a gyomromban és úgy éreztem, hogy mindjárt kidobom a taccsot, ezért a fürdő irányába indultam. A nappaliban Rev iszogatott és, ahogy meglátott elhaladni mosolyogva utánam kiabált.
- Holnap koncertünk lesz!
Örültem nekik és néhány másodpercre még a saját gondjaimat is elfelejtettem, de a kád szélén ülve, mikor megcsörrent a telefonom, jelezve, hogy üzenetem jött, megszédültem. Egy rég nem látott név volt a kijelzőn. Richard. Kikerekedett szemekkel olvastam el a tömör üzenetet. „Hazajöttem.”

Leave a Reply